Lieve ouders,
Deze week zijn we gestart met ons restaurantje.
Maandag zijn we er direct een hele dag ingevlogen samen met de klas van Liesbeth.
In onze klas waren 7 hoekjes i.v.m. ons restaurantje.
De kinderen werden verdeeld in kleine groepjes.
Elk groepje moest in de 7 hoekjes geweest zijn
om hun koksbrevet te verdienen.
Want... een kok moet meer kunnen dan koken alleen!
Hoekje 1:
In deze hoek maakten de kinderen mooie posters van ons restaurantje.
Ze gebruikten hier groenten en fruit om mee te stempelen.

Maandag zijn we er direct een hele dag ingevlogen samen met de klas van Liesbeth.
In onze klas waren 7 hoekjes i.v.m. ons restaurantje.
De kinderen werden verdeeld in kleine groepjes.
Elk groepje moest in de 7 hoekjes geweest zijn
om hun koksbrevet te verdienen.
Want... een kok moet meer kunnen dan koken alleen!
Hoekje 1:
In deze hoek maakten de kinderen mooie posters van ons restaurantje.
Ze gebruikten hier groenten en fruit om mee te stempelen.

Hoekje 2:
Hier werd er geoefend met de voedingsdriehoek
en maakten ze prachtige spreekwoorden over voeding.

Hier werd er geoefend met de voedingsdriehoek
en maakten ze prachtige spreekwoorden over voeding.


Hoekje 3:
Samen met Lisa werd er geoefend met de euro's.
Want in een echt restaurantje moeten de klanten kunnen betalen en de obers kunnen teruggeven.
Hoekje 4:
In de schrijfhoek werd er gezocht naar leuke weetjes over eten en drinken.
Deze weetjes werden opgehangen op onze weetjesmuur.

In de schrijfhoek werd er gezocht naar leuke weetjes over eten en drinken.
Deze weetjes werden opgehangen op onze weetjesmuur.


Hoekje 5:
In de leeshoek leerden de kinderen de weg van graan tot brood.
Want donderdag gaan we zelf broodjes maken!
Daarna lazen ze het verhaaltje over een rood kippetje dat ook een broodje ging maken.

Hoekje 6:
Hier werd er geoefend met de liter,
want dit gaan we donderdag nodig hebben om onze soep en pudding te maken.
want dit gaan we donderdag nodig hebben om onze soep en pudding te maken.

Hoekje 7:
In de knutselhoek konden ze leuke menukaarten maken
door met ecoline te blazen.
Ook de tekst hebben de kinderen mooi afgewerkt met leuke bijvoeglijke naamwoordjes.

In de knutselhoek konden ze leuke menukaarten maken
door met ecoline te blazen.
Ook de tekst hebben de kinderen mooi afgewerkt met leuke bijvoeglijke naamwoordjes.


Tenslotte wil ik nog heel graag al de helpende handen bedanken!
Het was heel leuk dat er ouders kwamen helpen!
Morgen (in de namiddag) doen we verder met ons groot onderzoekje,
dus wie nog wil komen helpen is welkom!
En vrijdag om 11uur zijn jullie uitgenodigd op onze lekkere voorstelling!
Hopelijk tot dan!
Lieve groetjes uit de klas!