Lieve ouders,
Maandag 25 april worden de inhaalbrevetjes opnieuw afgenomen.
Kijk dus zeker even in het brevetmapje of jouw kapoen iets opnieuw moet inoefenen.
Kinderen die nog veel moeten doen voor hoofdrekenen of de maaltafels,
kunnen best ook thuis een tandje bijsteken!
In de klas wordt er al veel geoefend, maar dat is niet voor iedereen voldoende.
Oefening baart kunst =)
Een kort overzichtje:
Het 1ste leerjaar moet optellen en aftrekken tot 10 geautomatiseerd hebben.
Het 2de leerjaar moet optellen en aftrekken tot 20 geautomatiseerd hebben + alle maaltafels.
Als er nog vragen zijn, laat je het mij maar weten!
Veel succes!
Evelien
woensdag 20 april 2016
maandag 18 april 2016
Wat moeten we kunnen tegen maandag 25 april?
Tweede leerjaar:
Rekenen
- Maaltafels en hoofdrekenen op tijd
- cirkelrekenen aftrekken tot 100 (zie werkbundels)
Taal
Dictee woordpakket 13: woorden op eeuw ieuw uw
Voorbeeldwoorden:
Let op: op het dictee worden ook andere woorden gevraagd, evenals twee zinnetjes.
Eerste leerjaar:
Rekenen
- Cirkelrekenen optellen tot 20 (zie werkbundels)
- hoofdrekenen + en - tot 10
Taal
- Dictee woordpakket 6: klankzuivere woorden met m en n:
Voorbeeldwoorden:
Let op: op het dictee worden ook andere woorden gevraagd, evenals twee korte zinnetjes.
Rekenen
- Maaltafels en hoofdrekenen op tijd
- cirkelrekenen aftrekken tot 100 (zie werkbundels)
Taal
Dictee woordpakket 13: woorden op eeuw ieuw uw
Voorbeeldwoorden:
geeuw–leeuw–sneeuw–eeuw–schreeuw–nieuw–nieuwe–nieuws–kieuw–schaduw–sluw–ruw–schuw–uw–duw
Let op: op het dictee worden ook andere woorden gevraagd, evenals twee zinnetjes.
Eerste leerjaar:
Rekenen
- Cirkelrekenen optellen tot 20 (zie werkbundels)
- hoofdrekenen + en - tot 10
Taal
- Dictee woordpakket 6: klankzuivere woorden met m en n:
Voorbeeldwoorden:
snoet–meer–nat–maan–zon–muurbloem–nest–mens–molshoop
Let op: op het dictee worden ook andere woorden gevraagd, evenals twee korte zinnetjes.
zondag 17 april 2016
Een kijkje in de klas
We starten het weekje na de vakantie al leuk met het zonnetje!
's middags gezellig samen picknicken op de speelplaats.

Emma verliest tijdens het eten een tand!
Even paniek toen we de tand niet vonden,
maar we zagen al snel dat het gewoon in haar brooddoos lag =)
Er werden in de klas ook leuke tekstjes geschreven over de paasvakantie.
En in de knutselhoek werden er knappe portretjes getekend.
Ze kozen een emotie en bekeken zichzelf dan goed in de spiegel.
Herkennen jullie de verschillende gevoelens?
Ze kozen een emotie en bekeken zichzelf dan goed in de spiegel.
Herkennen jullie de verschillende gevoelens?

Emma heeft eitjes meegebracht, maar het zijn geen gewone eieren!
De meeste kinderen werden erg nieuwsgierig en willen meer leren over soorten eieren.
Dit wordt een leuk onderzoekje met de klas!
Als je leuke materialen hebt over dit onderzoekje, mag je dat zeker meebrengen naar de klas!


De kinderen kregen deze week ook een moeilijke opdracht!
Ze moesten een gewoon rauw ei vanop het eerste verdiep uit het raam laten vallen.
Kleine 'catch': het eitje moet volledig intact zijn bestemming bereiken!
Eerst bekeken we nog eens van dichtbij een kippenei.

Toen was het tijd om in groepjes allerlei manieren te bedenken om het eitje veilig beneden te krijgen!
De verschillende groepjes toonden hun constructie aan de rest van de klas.
Beneden keken we dan of het ei nog heel was...
Hoera!
Het eitje van Eva haar groepje had het alvast gehaald!
Het eitje van Eva haar groepje had het alvast gehaald!

De volgende dag keken we nog een filmpje waar de papa van Rien aan meegewerkt heeft en waar ze in het tv-programma 'De schuur van Scheire' hetzelfde experiment hadden uitgevoerd. Terwijl we aandachtig keken kregen we nog lekkere pannenkoeken die zijn gemaakt met de overschot van de eitjes.
Mmmmmmm!
![]() |
Lieve groetjes,
Evelien
Abonneren op:
Posts (Atom)