Schip ahoi piraatjes!
In de muziekhoek kon je met geluiden uit het verhaal een geluidenbingo spelen.
Daarnaast konden ze ook dansen op een zeeroverslied. Verder waren er ook geluidendoosjes om mee te experimenteren.
Wat zou er in het doosje kunnen zitten? Welke schat van de zee zou er kunnen in zitten?
Welk zou jij het liefste willen hebben? Het zwaarste? ... Met deze doosjes kan je ook een geluidenmemory spelen.
Na de geluidenbingo begon er plots een zeeroverslied.
Enkele meisjes zochten danspasjes op het lied.
Tine en Nur hebben de geluidendoosjes gerangschikt van licht naar zwaar.
In de leeshoek kon je het verhaal nog een keertje beluisteren.
Linde, Ben en Quinten zetten zich ver van de muziekhoek,
om het verhaaltje nog eens rustig te beluisteren.
Heel wat meisjes kozen er voor om samen een schatkaart te maken.
Ze tekenden een plattegrond van de klas en maakten hierop een route.
Samen bedenken ze een route voor op de schatkaart.
Ook de jongens kozen om een schatkaart te maken.
De schatkaart is eindelijk af!
Nu enkel nog een goede verstopplaats vinden voor de schat.
Tijdens het toonmoment vertelden de kinderen aan elkaar wat ze gedaan hadden.
Ook de kinderen met de schatkaart lieten zien wat ze hadden gemaakt.
Daarna mocht de rest van de klas de schat gaan zoeken aan de hand van deze kaart.
Samen zoeken ze naar de schat, met Ben voorop.
Uiteraard hebben we ook weer hard gewerkt!
De kinderen van het tweede leerjaar hebben al gewerkt met de getallen tot 100.
De kinderen van het eerste hebben hun derde woordje geleerd en dus ook een nieuwe letter.
Dit woordje (noot), en de letter (n), komen uit onze nieuwe klaszin.
Sam had donderdag nootjes meegebracht om uit te delen.
De kinderen vonden dit erg fijn... en lekker!
Onze nieuwe klaszin is "Ik eet een noot" geworden.
Tess en Silke hebben een mooie tekening gemaakt van onze nieuwe klaszin!
Kubra en Nur hebben een mooie tekening gemaakt van ons woord.
De kinderen van het tweede hebben ook flink gelezen met de leesmoeders.
Ik wil de mama van Nic en de mama van Tine dan ook graag bedanken!
Het was erg fijn dat jullie erbij waren!
Ondertussen las ik samen met het eerste leerjaar een verhaaltje en ja hoor...
ook zij konden al enkele woordjes meelezen.
(Leesouders kunnen zich elke week inschrijven op het blad op mijn deur.)
We zijn ook aan de slag gegaan met dingen die tijdens de praatronde werden verteld.
Sam had twee beertjes meegenomen en ze wilde graag mooie beren leren tekenen.
Al snel bleek dat niet enkel Sam dit wilde...
De kinderen hebben de beren stap voor stap leren tekenen.
De resultaten zijn prachtig!
Ook Jolien had iets bijzonders meegebracht naar de klas.
Het was een speciale verrekijker.
Als je er door keek, zag je allemaal mooie vormen en kleuren.
Enkele kinderen wilden ook graag zoiets maken, maar hoe heet zo'n mooi ding?
Ze hebben hier samen een onderzoekje over gedaan en natuurlijk ook eentje zelf in elkaar geknutseld!
Wat waren ze fier op hun caleidoscoop!
Vanaf volgende week wil ik volop starten met de onderzoekjes en ik hoop dat er ouders komen helpen in de klas! (Je kan je inschrijven op het blad op de deur.)
Een heel fijn weekend en tot maandag!
Evelien