Enkele mededelingen:
- Gelieve 2 kleine doosjes mee te geven met je kapoen.
Voor de biggetjes komen in het ene doosje de lettertjes die ze hebben geleerd (letterdoosje) en in het andere doosje rekenkaartjes (rekendoosje).
Voor de poesjes komen in het ene doosjes de woordjes die ze moeten kennen elke week voor het dictee (woordendoosje) en in het andere doosje rekenkaartjes (rekendoosje).
Deze doosjes moeten altijd in de boekentas zitten. Op die manier kan er thuis en in de klas mee geoefend worden.
Het letterdoosje en het woordendoosje zitten vanaf morgen in de boekentas om te oefenen.
De kinderen krijgen deze week ook hun leesmapje.
Dit leesmapje zit ook steeds in de groene kaft (net zoals het groene mapje).
Voor het eerste leerjaar zitten er ook infoblaadjes in waarop staat uitgelegd hoe je met je kind kan oefenen om te leren lezen.
Als je vragen hebt, mag je natuurlijk ook altijd mailen of even naar de klas komen.
Groetjes,
Evelien
maandag 10 september 2012
zaterdag 8 september 2012
vrijdag 7/9/2012
Hallo!
Ons eerste weekje zit er al weer bijna op!
Het is voorbij gevlogen!
De biggetjes leerden vandaag hun tweede letter: de 'z' van 'zee'.
De poesjes herhaalden de tweeklanken.
Ons onderzoekje over de rups is af.
Misschien heeft iemand thuis het boekje 'rupsje nooit genoeg'?
Dan kan wie wil nog (voor)lezen over het rupsje in de leeshoek.
Of als je nog iets anders leuk hebt/weet over dit onderzoekje!

Het onderzoekje over de ratjes is bijna af!
Als we precies weten hoe we goed kunnen zorgen voor deze kleine diertjes,
komen ze naar ons klasje!
Misschien heeft iemand thuis het boekje 'rupsje nooit genoeg'?
Dan kan wie wil nog (voor)lezen over het rupsje in de leeshoek.
Of als je nog iets anders leuk hebt/weet over dit onderzoekje!

Het onderzoekje over de ratjes is bijna af!
Als we precies weten hoe we goed kunnen zorgen voor deze kleine diertjes,
komen ze naar ons klasje!
Maandag namiddag worden er boemerangs gemaakt samen met Yunus (papa van Nur).
Als je een plastic deksel hebt, mag je dit meenemen naar de klas!
Als je een plastic deksel hebt, mag je dit meenemen naar de klas!
Volgende week worden er ook muziekinstrumentjes gemaakt.
Al de materialen die hier voor kunnen dienen mag je naar de klas brengen!
bijvoorbeeld: papieren borden, lege flesjes, rijst/bonen, metalen flesdoppen...
Al de materialen die hier voor kunnen dienen mag je naar de klas brengen!
bijvoorbeeld: papieren borden, lege flesjes, rijst/bonen, metalen flesdoppen...
Namiddag hadden we vrije werktijd.
Sommigen wilden een kaartje voor iemand maken.
Sommigen wilden een kaartje voor iemand maken.

Na de vrije werktijd kwam Karen nog op bezoek!
Ze legde ons uit dat wij dit schooljaar verantwoordelijk zijn voor de vogels.
We worden de vogelexperten van onze school!

Net voor de school uit was, was er nog 'een kijkje in onze klas'.
De kinderen kropen in een hoekje en de ouders mochten eens rondkijken in ons klasje wat we allemaal hadden uitgespookt dit eerste weekje!
Lieve groetjes en tot maandag!
Evelien
donderdag 6 september 2012
donderdag 6/9/2012
Hallo!
Wat hebben we vandaag allemaal uitgespookt?
Na onze praatronde hielpen de buddy's de biggetjes met het schrijven van onze eerste letter.
De buddy's waren een super juf/meester!
Je vindt dit schrijfblaadje en het eerste letterpakketje van jouw biggetje in het groen mapje in de groene kaft.

Wat hebben we vandaag allemaal uitgespookt?
Na onze praatronde hielpen de buddy's de biggetjes met het schrijven van onze eerste letter.
De buddy's waren een super juf/meester!
Je vindt dit schrijfblaadje en het eerste letterpakketje van jouw biggetje in het groen mapje in de groene kaft.


Marius had een boemerang meegebracht!
Hij liet ons zien hoe het werkt.
Klee en Quinten hadden een andere soort boemerang.
Morgen kunnen we eens kijken welke het beste gaat!
Maandag gaat een groepje ook zelf eentje proberen te maken.
De papa van Nur komt helpen. Super fijn!
Iedereen die materiaal (plastic deksels) heeft mag die meebrengen om mee te knutselen!

Na de speeltijd was het werktijd!
Terwijl de biggetjes zelfstandig aan het werk gingen,
maakten de poesjes een letterdictee.
Ook hun verbeterde blaadjes vind je in het groene mapje in de groene kaft.
Namiddag was het weer onderzoekstijd.
Linde kwam ons vertellen hoe we voor tamme ratjes moeten zorgen.
Morgen wordt hier verder aangewerkt.
Linde kwam ons vertellen hoe we voor tamme ratjes moeten zorgen.
Morgen wordt hier verder aangewerkt.

In de schrijfhoek werden wenskaartjes gemaakt.
Flo maakte samen met Maud een kaartje voor haar papa die jarig is
en Karlijn maakt eentje voor haar peter die gaat trouwen.

Sam had een boekje meegebracht over het maken van muziekinstrumentjes.
Volgende week willen we graag zelf muziekinstrumentjes maken.
Ze kijken wat we hier allemaal voor moeten verzamelen!
ps: Iedereen die graag een namiddag wilt komen helpen (zoals de papa van Nur) met een onderzoekje dat jouw wel leuk lijkt, is meer dan welkom!
Weet jij bijvoorbeeld veel over muziekinstrumentjes of wil je een groepje begeleiden met het maken van muziekinstrumentjes , mag je altijd iets laten weten!
Weet jij bijvoorbeeld veel over muziekinstrumentjes of wil je een groepje begeleiden met het maken van muziekinstrumentjes , mag je altijd iets laten weten!
Of ben je architect en wil je helpen met het nabouwen van onze klas...?
Of weet je veel over rupsen en vlinders?
Of weet je veel over rupsen en vlinders?
...
Het zou zelfs heel leuk zijn als je dan een briefje naar ons schrijft ;-)
Dan kunnen we samen de post ontcijferen.
Het zou zelfs heel leuk zijn als je dan een briefje naar ons schrijft ;-)
Dan kunnen we samen de post ontcijferen.
Ik ga ook nog een brievenbus maken met de kinderen voor onze post!
Op die manier kan onze postbode de brievenbus elke dag nakijken.
Want we gaan ook corresponderen met een klasje.
Op die manier kan onze postbode de brievenbus elke dag nakijken.
Want we gaan ook corresponderen met een klasje.
Kortom,
zijn we met iets bezig waar jij ons bij kan/wil helpen.
Mag je ons iets laten weten!
Alvast bedankt!
zijn we met iets bezig waar jij ons bij kan/wil helpen.
Mag je ons iets laten weten!
Alvast bedankt!
dinsdag 4 september 2012
dinsdag 4/09/2012
Hallo allemaal!
Vandaag hebben we onze eerste tekstbespreking gedaan.
Dit is het resultaat!

We haalden uit onze eerste klastekst de eerste klaszin!

De biggetjes leerden vandaag de letter i van het woordje vis.
De biggetjes oefenden ook hun getalbeelden met de handen.
Daarna schminkten ze hun handjes voor op de foto!
Herkennen jullie enkele handjes?






De poesjes werkten ondertussen in hun werkplan.
Namiddag was het onderzoekstijd!
Enkelen kindjes zochten in welke vlinder de gevonden rups zou veranderen.
Sommigen onderzochten hoe we tamme ratjes kunnen verzorgen voor in ons klasje.
Er werden ook foto's gemaakt van de hoekjes voor in onze maquette te plakken.We zijn ook op zoek naar een boemerang om te kijken hoe dat nu juist werkt!
Misschien is er ook wel een handige papa/mama die met een paar kindjes een boemerang kan maken?
De anderen werkten in een hoekje (letterhoek, leeshoek, knutselhoek...)
We eindigden ons dagje gezellig in onze leeshoek en luisterden naar enkelen geluiden die te maken hebben met de zee.
We sloten af met ons gek hak- en plakliedje.
Lieve groetjes en tot morgen!
ps: Donderdag is het weer turnen! Denk aan de turnzak als je die nog niet mee had genomen.
Abonneren op:
Posts (Atom)